lördag 29 september 2007

There is a town ...

327

Dagens låt: Cowboy Junkies: Helpless
Dagens skiva: Steve Earle: Washington square serenade - Betyg: 7/10

Alltså jag gilllar ju honom och den kanske växer men ... Nu hade jag den bara på i bakgrunden medan jag gjorde annat så jag kanske reviderar omdömet så småningom

Dages citat är ingen låttext utan en påminnelse om att man börjar bli gammal när ... Var inne i en musikaffär där dom också säljer LP-skivor. På väg ut ut affären ser jag tre tjejer i typ 14-16 årsåldern. Den ena tjejen säger. "O kolla dom har såna där LP-skivor, Såna har min farmor"

2 kommentarer:

Martin sa...

Min senaste spaning i den riktningen var en ungdom som sa till en annan: Du kan inte spela dem. Det krävs en specialskivspelare för det...

Cege by the way sa...

:-)

Det man å andra sidan kan konstatera att, trots att det måste finnas massor med skivor i diverse källare etc. runt om i landet, så går det att göra pengar på LP nu. Även sådant som stod i rea-backarna för 15-20 år går att sälja.